Deel

0
Tweet about this url
De andere publicaties

De andere publicaties

Volg reisjournalist Corno van den Berg en krijg al zijn tips...
Via Droomplekken.nl
Via Facebook
Via Twitter

Alle drie de deelnemers krijgen naast de 9-daagse reis een publicatie om hun schrijfkunsten te tonen. In deze Special lees je onder het kopje Typisch Kalahari het relaas van Melvin Mak. Hier vind je ook veel van zijn foto's.

De twee andere leden van de groep, Manon Sas en Andel de Haan, wonnen een publicatie in andere toonaangevende media als Columbus Magazine en de krant Metro. Deze vind je hieronder.

 


Publicatie in Columbus: Manon Sas (november 2012)

Of bekijk de pdf van het artikel in Columbus Magazine.


Publicatie in Metro: Andel de Haan (23 november 2012)

Of bekijk de pdf van het artikel in Metro.




Op reis met een reisjournalist ,,Ik krijg veel vragen over mijn vak. Hoe word je reisjournalist? Heb je tips? Kan ik mee? Enz. Toen dacht ik: Ik ga enkele reisjournalisten in spe het vak laten zien. Op een Droomplek: de Kalahari. In deze Special ontmoet je de deelnemers en hun verhalen."

Corno van den Berg

Laat je inspireren door …

Corno van den Berg: ,,Trots! Deelnemer Andel de Haan heeft de Zuid-Afrika Media Award voor het beste online artikel gewonnen. Andel was één van de deelnemers aan de Win-Actie 'Op reis met een reisjournalist' van Droomplekken.nl. Het is een bijzondere prestatie voor iemand die voor deze Win-Actie nog nooit een reisartikel had geschreven. Ze was tijdens de reis al erg enthousiast en erg leergierig. En het toont aan dat je heel snel furore kunt maken als reisjournalist."



De opzet van de Win-Actie
De Actie 'Op reis met een reisjournalist' werd opgezet met de hulp van South African Tourism, Columbus Magazine en Metro. Het inschrijfformulier stond op Droomplekken.nl. Reisjournalisten in spe moesten in max. 250 woorden hun laatste reis (of een deel ervan) opschrijven. Honderden reizigers deden dit. Hieruit werd een selectie gemaakt, al was het niet makkelijk. Het niveau lag hoog.

Wat kon je winnen?
De drie geselecteerde winnaars kregen niet alleen een 9-daagse reis naar Zuid-Afrika, maar ook een gegarandeerde publicatie in een toonaangevend medium. In Columbus (magazine), in Metro (krant) of Droomplekken.nl (internet). Wat de deelnemers een vliegende start geeft in de reisjournalistiek.

Ook meedoen?
Zou jij ook zo'n bijzondere reis willen winnen? Door het succes is de kans groot dat er in 2013 opnieuw zulke acties zullen verschijnen. Hou Droomplekken.nl dus in de gaten ....